Hírlevél

 

 

Támogatóink:



Partnereink:


 


 


 

 

 

 

 

 

 

Kovács Bálint az [origo] színházblogjában a fesztiválról

"Ismét megrendezik a magyar nyelvű színház egyik leginkább figyelemre méltó találkozóját, a Kortárs Drámafesztivált Budapesten.
 
Az idei kortárs drámafesztiválból nehéz egy-két előadást ajánlani: olyan erős a program, hogy a legjobban az járna, aki az elsőtől az utolsó előadásig végignézné.

Látható lesz a tavalyi év (szerintem) legjobb előadása, a Forte A nagy füzete, a legjobb ifjúsági előadás Kritikusdíját méltán elnyert, zseniális Semmi, aminek programba válogatása újra bizonyítja, hogy felnőtt nézőknek is több, mint ajánlott megnézni, és itt lesz több olyan előadás is, ami szintén szerepelt a tavalyi évad legjobbjait bemutató listánkon: a diktatúrák kialakulásának lehetőségéről szóló A harmadik hullám, a felejthetetlen színházi világú Meanwhile in Kansas, vagy a hihetetlenül vicces, egyúttal mellbevágóan komoly sírvanevetés a korrupcióról, a TÁP Színház Jövedelmező állása. A fesztivál egyik szenzációja pedig az, hogy először látható egymás utáni három napon a Szkéné Bányavidék-trilógiája, a Bányavirág, a Bányavakság és a Bányavíz - három a jelenlegi magyar színház legfontosabb előadásai közül. S hogy a fesztivál ne "csak" a legjobb pesti előadások szemléje legyen, arról egyrészt a nyíregyházi Petőfi-darab, a Tigris és hiéna, másrészt az erős határon túli jelenlét gondoskodik. Jön a szakmában punk szupersztárnak számító, egészen egyedi színházi nyelvet használó Urbán András szabadkai Kosztolányi Dezső Színháza az Ember komédiájával (csak egy tipp: a társulat itt marad a fesztivál után is, és előadják Pass-port trilógiájukat a Bárkában), és jön a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház egyrészt Hajdu Szabolcs filmrendező (Bibliotheque Pascal, Fehér tenyér) ugyancsak sajátos színházi nyelvet beszélő Békeidőjével.”
 
 
« Vissza